Aktuality

ze světa businessu a dat

O cestě z VŠE na vrcholovou pozici v T-Mobile s Otou Novotným a s absolventkou datového MBA Adélou Ráčkovou

O cestě z VŠE na vrcholovou pozici v T-Mobile s Otou Novotným a s absolventkou datového MBA Adélou Ráčkovou

Zakladatel datového MBA Ota Novotný se netají tím, že ho rozhovory s absolventy prostě baví. Není tedy překvapením, že chtěl jeden takový stihnout ještě před vypuknutím letních prázdnin. Tentokrát se potkal s Adélou Ráčkovou z T-Mobile Czech Republic, která s datařinou začala jako studentka Katedry ekonometrie na VŠE. Na studium navázala i s PhD. a následně se vrhla i do datového MBA, přičemž pracovně neustále zkoušela vytěžit co nejvíc z nejnovějších technologií. Jaká její cesta byla, jak se s daty potýkají v T-Mobile a kam se podle Adély svět technologií bude dále posouvat? Přečtěte si ty nejzajímavější útržky z rozhovoru na následujících řádcích.

[VŠE ALUMNI KLUB] Březnový workshop – jak na LinkedIn? Už víme!

[VŠE ALUMNI KLUB] Březnový workshop – jak na LinkedIn? Už víme!

Už téměř 30 členů Data a business VŠE Alumni klubu powered by KPMG se sešlo na naší březnové akci! Hlavní náplní programu byl tentokrát workshop zaměřený na LinkedIn, se zcela všeříkajícím názvem “Vytěžte z LinkedIn maximum pro svou budoucí kariéru”. Za tímto účelem jsme přivítali Jiřího Jambora a Karolínu Pospíšilovou z Future Sales.

[VŠE ALUMNI KLUB] Více dat i zábavy aneb náš Data & Business VŠE Alumni Klub powered by KPMG

[VŠE ALUMNI KLUB] Více dat i zábavy aneb náš Data & Business VŠE Alumni Klub powered by KPMG

Ve středu 1. 12. jsme krom adventu zahájili i činnost Data & Business VŠE Alumni Klub powered by KPMG. Tento klub doplňuje fungování klubu pro MBA studenty a nabízí prostor pro diskuzi, profesní zázemí a rozvoj nad rámec školních osnov studentům datových bakalářských a magisterských datových oborů vyučovaných na FIS VŠE. Klub pořádá přednášky, workshopy i exkurze zaměřené na témata týkající se dat, získávání, zpracování a využití dat, kontext dat v rámci firem i celospolečenské perspektivy.

[IT Systems] Jak si pomoci datovou analytikou v době krize

[IT Systems] Jak si pomoci datovou analytikou v době krize

Rostoucí inflace, nedostatek pracovních sil a surovin, ale i narušené logistické řetězce a nízká kvalita dopravní infrastruktury či dopady pandemie COVID-19, to jsou jen některé z problémů, které ovlivňují ekonomickou situaci, mohou zapříčinit její zhoršení a velmi tvrdě dopadnout na firmy.

[EURO] Kdo umí zacházet s daty, má moc

[EURO] Kdo umí zacházet s daty, má moc

Již v pátek 8. října 2021 budete mít unikátní příležitost nahlédnout do světa dat a datové analytiky. KPMG Data Festival nabídne široké veřejnosti den plný přednášek a workshopů, v jehož rámci ukáže, že kdo umí zacházet s daty, má obrovskou moc.

[Reflex] Umíte číst? A co v datech?

[Reflex] Umíte číst? A co v datech?

Důraz jen na krátkodobé cíle. Resistentní postoj vůči změnám. Obava z inovací. Strach, že přijde o práci. To je smutná realita středního managementu v mnoha korporacích.

[Reflex] Data = vliv

[Reflex] Data = vliv

Důraz jen na krátkodobé cíle. Resistentní postoj vůči změnám. Obava z inovací. Strach, že přijde o práci. To je smutná realita středního managementu v mnoha korporacích.

Obhajoby historicky prvního ročníku MBA programu DABM

Obhajoby historicky prvního ročníku MBA programu DABM

Gratulujeme studentům historicky prvního ročníku jediného datově orientovaného MBA ve střední Evropě - Data & Analytics for Business Management powered by KPMG k úspěšným obhajobám! Jejich tvrdá práce se vyplatila a výsledek stál za to. Bylo úžasné sledovat tuto...

Trendy v analytice

Trendy v analytice

Zajímá vás, jak na VŠE probíhá distanční výuka profesního magisterského programu Data a analytika pro business powered by KPMG?

[digibiz] KPMG Data Festival 2020: Lidé jsou největší překážkou pro zavedení data driven kultury ve firmách

[digibiz] KPMG Data Festival 2020: Lidé jsou největší překážkou pro zavedení data driven kultury ve firmách

Zaručený návod, jak to stoprocentně pokazit? Data ve firmě neřiďte a nezpracovávejte je. Když už to náhodou děláte, rozhodně jim nevěřte a řiďte se jen intuicí. Předpokládejte, že to úplně stejně vidí i všichni kolegové z firmy. Pokud už data máte a cítíte, že se blíží průšvih, začněte je okázale ignorovat. Ideálně tehdy, pokud to celé vedete. Zní to šíleně? Takto to bohužel v řadě firem i státních institucích stále funguje. Shodli se na tom přednášející letošního online KMPG Data Festivalu 2020, který zorganizovaly xPort Business Accelerator VŠE a expertní platforma Data & Business.

[Roklen24] Čtyři věci, kterými si při práci s daty koledujete o velký průšvih

[Roklen24] Čtyři věci, kterými si při práci s daty koledujete o velký průšvih

Jak ukázal průzkum KPMG Global z letošního roku, 59 % z oslovených generálních ředitelů největších světových firem plánuje využít koronavirovou krizi k zrychlení digitalizace a 77 % bude dál rozšiřovat digitální způsob práce. Digitalizace a digitální transformace, to jsou s oblibou skloňované termíny především dnešní doby. Ale je to opravdu tak samozřejmé a srozumitelné všem? Co přesně by mělo být cílem digitalizace? A jaké jsou čtyři věci, kterými můžete při práci s daty způsobit ty největší průšvihy? Nejen to vysvětlovali během konference KPMG Data Festival 2020 Ota Novotný, ředitel XPort a vedoucí Katedry informačních technologií na VŠE, a David Slánský, partner KPMG.

[Tisková zpráva] KPMG Data Festival 2020: Lidé jsou největší překážkou pro zavedení data driven kultury ve firmách

[Tisková zpráva] KPMG Data Festival 2020: Lidé jsou největší překážkou pro zavedení data driven kultury ve firmách

Praha, 29. října 2020 – Zaručený návod, jak to stoprocentně pokazit? Data ve firmě neřiďte a nezpracovávejte je. Když už to náhodou děláte, rozhodně jim nevěřte a řiďte se jen intuicí. Předpokládejte, že to úplně stejně vidí i všichni kolegové z firmy. Pokud už data máte a cítíte, že se blíží průšvih, začněte je okázale ignorovat. Ideálně tehdy, pokud to celé vedete. Zní to šíleně? Takto to bohužel v řadě firem i státních institucích stále funguje. Shodli se na tom přednášející letošního online KMPG Data Festivalu 2020, který zorganizovaly xPort Business Accelerator VŠE a expertní platforma Data & Business.

[digibiz] Datová analytika v praxi: Na VŠE začali exkluzivně vzdělávat profesní magistry

[digibiz] Datová analytika v praxi: Na VŠE začali exkluzivně vzdělávat profesní magistry

Vzdělání propojené se zkušenostmi z praxe. Přesně to chybí čerstvě vystudovaným datovým analytikům v Čechách. Změnit by to mohla nová expertní platforma Data & Business, která vznikla při Vysoké škole ekonomické v Praze. Nabízí ojedinělý způsob výuky datové analytiky v praxi. V pondělí zde zahájili svůj první ročník studenti nového profesního magisterského programu, do druhého ročníku naopak nastoupili datoví manažeři programu MBA.

[Napsali o nás] VŠE otevírá profesní magisterský program pro datové analytiky

[Napsali o nás] VŠE otevírá profesní magisterský program pro datové analytiky

Až 10 000 datových analytiků chybí v České republice. Napravit by to mohli absolventi nově vzniklého profesního magisterského programu na Fakultě informatiky a statistiky VŠE. Profesní magisterské studium je zcela nový čtyřsemestrální formát výuky. Kromě lektorů VŠE se na výuce datových analytiků podílejí i odborníci z praxe, například ze společnosti ŠKODA AUTO či ČSOB. Garantem praktické odbornosti je KPMG.

[Napsali o nás] VŠE reaguje na poptávku po datových analyticích

[Napsali o nás] VŠE reaguje na poptávku po datových analyticích

To, že chybí datoví analytici, asi víte. Ale že jich chybí až 10 000, to překvapilo i nás. A že se přihlásilo na nové magisterské studium na Vysoká škola ekonomická v Praze /VŠE/ tolik studentů, nás moc těší! Celý název studia je Data a analytika pro business powered by KPMG a my jsme na tohoto garanta velmi hrdí!

[Tisková zpráva] V Česku chybí datoví analytici. VŠE pro ně otevírá profesní magisterský program, zájem dvojnásobně převýšil kapacitu

[Tisková zpráva] V Česku chybí datoví analytici. VŠE pro ně otevírá profesní magisterský program, zájem dvojnásobně převýšil kapacitu

V České republice chybí až 10 000 datových analytiků. Napravit by to mohli absolventi nově vzniklého profesního magisterského programu Data a analytika pro business powered by KPMG na Fakultě informatiky a statistiky VŠE. Do prvního ročníku se jich přihlásilo 128, zatímco kapacita programu je 60 míst.

[digibiz] Co mě naučila datová hra: že letité zkušenosti někdy brání vidět v datech skutečné příležitosti

[digibiz] Co mě naučila datová hra: že letité zkušenosti někdy brání vidět v datech skutečné příležitosti

Jak vidí datovou hru, která by měla být “povinná” pro všechny byznys týmy, šéfredaktorka Digibiz? Ivana Karhanová má za sebou 20 let podnikání v několika oborech a daty se zabývá poslední 3 roky. Co jí hra ukázala? V čem ji překvapila?
Datovou hru Ad Game si můžete vyzkoušet na kurzu Datové minimum. Nově si ji zahrají i studenti Vysoké školy ekonomické v Praze /VŠE/ na všech profesních bakalářských programech.

[Hospodářské noviny] VŠE o… fenoménu big data

[Hospodářské noviny] VŠE o… fenoménu big data

Sociální a on-line média, technologická zařízení a různé typy senzorů neustále vytvářejí velké množství dat. Každý den se celosvětově produkuje více než dva triliony bajtů dat. Jsou ve formě textu, ale zejména v podobě fotografií, videí, zvukových nahrávek, e-mailů, messagingové komunikace anebo různých typů dokumentů. Říká se jim nestrukturovaná data.

[digibiz] Na VŠE vzniklo MBA datové studium, jediné v Evropě. Poptávka po datově vzdělaných lidech převyšuje naše kapacity nejméně čtyřikrát, říká jeho garant Ota Novotný

[digibiz] Na VŠE vzniklo MBA datové studium, jediné v Evropě. Poptávka po datově vzdělaných lidech převyšuje naše kapacity nejméně čtyřikrát, říká jeho garant Ota Novotný

Začali se nám ozývat manažeři z firem i naši vlastní absolventi, že by si chtěli doplnit datové vzdělání, vysvětluje vznik MBA datového studia jeho garant Ota Novotný. Jen když budeme datům rozumět, nebudeme se jich bát. A musíme umět rozpoznat jejich zneužití, dodává.