Datová megakomunita vyrazila na víkend do Mladé Boleslavi

Studenti a absolventi datového MBA strávili víkend v Mladé Boleslavi. Navštívili automobilku ŠKODA.

Poslední lednový víkend byl nejen ve znamení finále prezidentských voleb, ale pro studenty a absolventy MBA programu Data and Analytics for Business Management powered by KPMG také ve znamení výletu. Vypravili jsme se do Mladé Boleslavi s nimi. Jak celý víkend proběhl jsme pro vás sepsali v následujícím článku, který doplňují fotografie Martina Weinpolda.

Všechno odstartovalo páteční exkurzí do automobilky ŠKODA, která díky nám „praskala ve švech“. V uplynulých dvou letech nám možnost exkurze pro tehdejší studenty pokazil covid, takže jsme letos přizvali i absolventy. Bylo nás tam téměř 60!

Rozdělili jsme se na dvě skupiny a postupně navštívili lakovnu karoserií a datové centrum. Fotografovat bohužel není v prostorách povolené. Prozradíme však, že úžasná čistota míst připomínala spíše laboratoř než „výrobnu“, a že jsme se ocitli ve společnosti mnoha moc šikovných robotů. 🙂

Protože nám i našim studentům záleží na osudu této země, z automobilky jsme se s našimi předem zajištěnými volebními průkazy přesunuli do volební místnosti. Následně jsme se ještě vydali na prohlídku pivovaru, samozřejmě s ochutnávkou zlatavého moku. U dobrého jídla a pití strávila v místním eMBe pivovaru naše rozrůstající se datová komunita celý večer.

Absolventi nás v sobotu opustili a se současnými studenty jsme zavítali do inovačního prostoru InnoCube, za jehož poskytnutí patří opět díky partnerovi ŠKODA. Tam v průběhu sobotního dne totiž probíhala výuka dalšího MBA bloku, tentokrát na téma „Nástroje pro podporu business analytiky“.

Vojta Tůma z Keboola před sebou měl skutečnou výzvu – udržet pozornost posluchačů během sčítání volebních hlasů. Chopil se toho nicméně báječně. Mluvil o ochraně dat, čímž tematicky navázal na návštěvu „škoďáckého“ datového centra. Seznámil studenty s významnými úniky dat za uplynulé roky a práci v Keboole si všichni společně vyzkoušeli na příkladu transparentního účtu Andreje Babiše. Za správně vypracované úlohy studenti vyhrávali ponožky Keboola. Motivace odměnou tradičně zafungovala. 🙂

Jan Kadleček z Marketing BI se zaobíral digitální transformací, která umožňuje zásadní zvýšení obratu a úspor na nákladech. Poukázal na důležitost analýzy chování zákazníka, jejímž propojením s veřejnými informacemi z registrů a s interními informacemi o klientech společnost dosahuje přesného cílení.

Den plný nových informací včetně těch o právě zvoleném  prezidentovi České republiky si zasloužil další stmelovací večer. Ten už proběhl „pouze“ ve skvělé restauraci hotelu La Romantica, v němž byla většina studentů ubytována. Někteří slavili až do brzkých ranních hodin. 😉

V neděli výuka pro změnu probíhala ve ŠKODA Muzeu.  Blok tam uzavřel nezávislý datový specialista Petr Huňka, a to vyprávěním o spolupráci s klienty, mezi nimiž najdeme i Rohlík.cz nebo společnost Ascoria. Při své práci pro ně využívá právě platformu Keboola.


Autor článku: Barbora Mullerová
Fotografie: Martin Weinpold