Ota Novotný, ředitel odborné vzdělávací platformy Data & Business, se v podzimním čísle Forbes NEXT zamýšlí nad tím, jak je ve skutečnosti (ne)komunikace ohledně covidových dat na ministerstvu zdravotnictví blízká situacím ve firmách. Nestačí totiž jen produkovat data.
“S podobným paradoxem se setkávám i ve firmách, kde se v rámci naší vzdělávací iniciativy Data & Business snažíme zvedat jejich celkovou datovou gramotnost. Měří se tam všechno možné, ale klíčová rozhodnutí probíhají často jen na základě intuice. Stává se to hlavně v případech, kdy vedení firmy a zaměstnanci svým datům nevěří nebo s nimi neumějí pracovat. Není nic smutnějšího, než vytvářet a spravovat analytický systém, jehož výstupy se vůbec nepoužívají – to snad raději nemít žádný,” píše Ota na úvod svého textu.

Celý Forbes NEXT je v prodeji až do prosince.